.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تکرار مظلومیت خبرنگاران مازندران
دعوا بر سر بانی برگزاری مراسم روز خبرنگار است.مراسمی که می رفت در خور شان و مقام خبرنگار انجام شود.اما...


دعوا بر سر بانی برگزاری مراسم روز خبرنگار است.مراسمی که می رفت در خور شان و مقام خبرنگار انجام شود.اما...

نیاز دعوتنامه نفرستاده بود ، خانه مطبوعات از او تقاضای تقبل هزینه های این روز را کرده بود و البته نیاز به پاس زحمات خبرنگاران قبول زحمت کرده و قرار بود اصحاب رسانه را به دانشگاه تحت مدیریت خود دعوت کند.

یکی آمد و سنگی انداخت، نه جلوی پای نیاز بلکه در مقابل خبرنگاران!همان که در مقام خبرنگاری به مدیریت رسید و سپس چه جفاها که در حق اهالی قلم نکرد.

کاش او در جلساتی که هادی ابراهیمی در زمان تصدی مدیرکلی ارشاد با گروه های شعر ، موسیقی ، تئاتر و ... داشت حضور می یافت تا ببیند چه دل پر دردی را نه فقط بر اصحاب رسانه، بر پیکره ی فرهنگ و هنر برجاي گذاشته ؛ شکوه ها و دلگویه هایی که هادی ابراهیمی تنها سر تاسف تکان می داد و دیگر هیچ! ابراهیمی هیچ نمی گفت، چون می دانست که حق با همین دل های شکسته است.

سال گذشته مراسم روز خبرنگار در سالن آمفی تئاتر دانشگاه امام محمد باقر (ع) برگزار شد؛ سالنی با صندلی های فایبرگلاس آبی که چند پنکه سقفی سیستم خنک کننده را بر عهده داشتند.

خبرنگاران از شرق و غرب استان حضور داشتند تا ببینند مسئولان چه گلی بر سر آنها خواهند زد! بماند که گل تبدیل به فلاسک شد!

ناهار آن روز هم همان غذای دانشجویی بود و رییس خانه مطبوعات آن روز اعلام کرد هدیه خبرنگاران در قالب بسته های فرهنگی به دفتر نشریات و خبرگزاری ها ارسال خواهد شد.

دو هفته گذشت.هدیه ها رسیدند . یک تقدیرنامه بدون امضا و شماره و قاب ؛ 10 هزار تومان وجه رایج مملکت و یک کارت زرد که خبرنگاران فکر می کردند می توان اقلام ذکر شده در کارت را رایگان تحویل گرفت!

برنج خارجی ، مرغ یخ زده ، گوشت یخ زده و روغن جامد مواردی بود که در کارت بود و باید از فروشگاهی می خریدی!

عده ای از خبرنگاران غرب استان اين مسافت طولاني را طی کرده بودند تا این اجناس را تهیه کنند. بالاخره کاچی بهتر از هیچی!

خبرنگاران که از این حاتم بخشی خانه مطبوعات خوشحال شده بودند به سمت فروشگاه ذکر شده در کارت زرد رفتند ، اجناس را در سبد گذاشتند اما صاحب فروشگاه طلب پول کرد و اجناس دوباره به قفسه ها بازگردانده شد.

يکي گفت: بعضی از ادارات مبالغی را در اختیار خانه مطبوعات قرار داده بودند تا از این طریق همه خبرنگاران از هدایا بهره مند شوند!

اما نیاز بي نیاز از تبلیغ است و مطمئنا با همکاری رییس روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد ساری- که فردی رسانه ای و قوی در این امور است- به درخواست خانه مطبوعات گردن نهاد و گیوتین کند مدير کل اسبق ارشاد می خواست نیاز را بیازارد.

نیاز بی نیاز از ترفندهای سیاسی برای جلب توجه است، چراکه همواره در مرکز توجهات بوده است.

نیاز بی نیاز از تریبون روز خبرنگار است چراکه هر زمان اراده کرده و مصاحبه مطبوعاتی برگزار کند ، خیل خبرنگاران را درکنار خود خواهد دید.

آقای نیاز ،آقاي امام زاده را با شما کاری نبود، بلکه وی با خود عهد کرده تا نگذارد آب خوش از گلوی خبرنگاران پایین برود.

بهتر است خانه مطبوعات هرچه سریعتر قبله خود را مشخص کند تا هر لحظه در سجود بتی نباشد.


مازندنومه- کلثوم فلاحي


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

یک بهشهری 30 تير 1389
اولا جناب آقای نیاز آذری نه نیاز، ایشان مدیری لایق، توانمند و کارآمد هستند. آنچه از سخنان خانم فلاحی بر می آید نه به آقای نیاز آذری ارتباطی دارد و نه به آقای مظفری. به جای این که ایشان را محکوم کنید بروید یقه مدیران عدالت محور استان را بگبربد که در دادن شعار استاد هستند. خود می دانید که سال گذشته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هادی ابراهیمی بود و وی باید جوابگوی این مسائل باشد نه آقای نیاز آذری.
غلط انداز 30 تير 1389
انسان بي نياز يافت مي نشود

غلط انداز كارش همين چيزاست ديگه. امروز مي خوام به اين موضوع گير بدم ولي تو اين موضوع گير نكنم. ميكين سخته! آره سخته ولي غلط اندازي مقامش كه بيخود نيت كه!! خدا اونو آفريده كه همين كاراي سختو انجام بده.

اين قضيه خبرنگاران كه خيلي با حال شده و عالم و آدم فهميدند كه خانه مطبوعات استان دست گدايي به سوي اين و اون دراز مي كنه و پول و پله اي جمع مي كنه كه مثلاً شكم اين خبرنگاراني رو سير بكنه كه گوششون بايد به گويندگان باشه و دستشون به قلم براي نت برداري و چشمشون هم به دست برگزار كنندگان كه امسال چي ميدن.

پارسال كه امامزاده مي گن يك كمي گند زده بود و بعضي مي گن اگه بگيم يه كمي بهش ظلم كرديم و آقا هادي هم ناراحت مي شن. حبف نيستش آقا هادي رو اينجور ناراحت بكنين. حالا اين اصولگرا هم به خاطر گل روي رئيس كتاب خونه كه مطالب غلط انداز در اين زمينه رو يا پخشش نكرده و يا دلبخواه كمي تا قسمتي رو حذف و سانسور كرده و قابل پخشش ساخته به نوعي هم به نعل مي زنه و هم به ميخ. يعني از يك طرف خاطر آقا هادي رو در اصولگرا خيلي مي خوان چون هر چي باشه از فاميل ماميل هاي زارعي ها محسوب مي شه و ماشاء الله هر كدومشون هم يلي هستند و آقازاده اي كه دست همه آقازاده ها رو در آقايي از پشت بسته اند. رانت مانت هم اصلاً‌و ابدا تو كارشون نيستش ولي هر چه غلط مي اندازيم كه بفهميم رابطه امامزاده كه حتماً معصوم زاده هم هستش و شايد خود ايشان تالي تلو امام هم باشند و معلوم نيست شايد كاشف به عمل آيد كه در اثر ارشادات فراواني كه فرمودند به مقاماتي دست پيدا كنند كه نگو و نپرس و همه ما انگشت به دهان بمانيم انشاء الله چشم حسود و بخيل چهارتا بشه و مثل كلدون شيشه اي و كريستاله خونه ما بدون هيچ دليل و بهانه اي به طور ناگهاني بتركه.

حاج خانم خبرنگاري كه از مواهب خانه مطبوعات پارسال خيري نديده بودند حالا گفتند شايد با تعاريف ويژه ميژه و فحش دادن به اونايي كه نياز دارن و بي نياز معرفي كردن نياز كه هر وقت اراده بكند سيل خبرنگاران به خاطر نثار هديه هاي فراوان درگاهش رو مي كنند. ميگين نه از تجربيات اين سركار خانم با وقار و متين و با شخصيت كه فقط كمي موهاشو بالاتر داده تا پيشونيهاش هوا بخوره و مردم نگن كچله!!! (اي غلط انداز بي ادب بالاخره نتونستي طاقت بياري و شتر ديدي نديدي بكني معلومه كه از امل ها هستي و از اونايي كه هرگز رنگ و روي پيشرفت رو نخواهند ديد و از تمدن كلي عقب هستند هستي)، استفاده ها ببريد و موفق به دريافت هداياي متين كه قابل شما رو داشته باشد بشويد. گدابازي ها كار آدم هاي حسودي است كه سالها سكان ارشاد اين استان را به دست گرفتند و خودشون رو هم نتونستند ارشاد بكنند. با ادا در آوردن كه شكم كسي سير نمي شود. زن و بچه نون مي خواند و بايد به در و ديفار زد تا نوني شود كسب و به همراه اون چسب عليا مخدره ها رو از زندگي ناراضي راضي كرد.

آقاجون مگه كار نداري همينجور يك ريز مي نويسي فكر مي كني كسي حوصله خوندن اين مطلبتو داره و يا لذت مي بره كه همش مي خواهي بنويسي. نه جانم مردم بيگار كه نيستن اينا رو بخونن. شما الكي آمار بيكارا رو زياد مي نويسين كه چي بشه؟ كه مثلاً دولت كريمه و فهيمه و نفيسه و رحيمه و صميمه و سليمه و شفيعه و نجيبه و نصيبه رو زير سوالاتي ببري كه خودت هم راضي نيستي زير اونا يك شب را به صبح برساني!!! عجب نامرد روزگاري است اين زمانه كه حالا غلط انداز هم شده براي ما آدم كه تعيين تكليف كنه و بگه ارشاد رو كه گند زده بودي حالا بالا غيرتاً كتابخانه ها رو از رونق نيانداز و هي كولرهاشو به بهانه قطع برق خاموش نكن بابا از گرما مرديم ديگه. حالا ما چيكار داريم كه تو داري به اين اصولگرايان معزز خط غلط مي ديد و تازه داري مي شي همكار خودمون كه كارمون اساساً غلط اندازي و خط غلط دادن است و تندي كردن و تندروي كردن و كافر و منافق و ضد ولايت فقيه خواندن همه و آقازادگي كردن و آقازاده خوندن اين و اون و دست آخر اينكه همه بدند و اخ و اوخند الا اونايي كه با ما پياله اي بزنند و به حرف ما عمل كنند و نه بر ما باشند كه در بر ما باشن د و اين منطقي است كه غلط انداز سال ها با خواندن نيهيليسم و اومانيسم و ماترياليسم و انديويدآليسم و سو سياليسم و دكارتيسم و كاموئيسم و كاپياليسم و ليبراليسم و اگزيستانسياليسم و ماركسيسم هاي رنگا وا رنگ و پلوراليسم و راسيسم و نازيسم و سكولاريسم و پكولاريسم و تروتسكيسم و استالينيسم و لنينيسم و مائوئيسم و خروشجفيسم و كارپوفيسم و برژنفيسم عاقبت ره به جايي نبرد و همان غلط انداز سابق كه بود هست و خواهد بود و عاقبت به حافظ پناهنده شد كه گفت:
واعظان كاين جلوه در محراب و منبر مي كنند/چون به خلوت مي رسند آن كار ديگر مي كنند

مشكلي دارم ز دانشمند مجلس باز پرس/ توبه فرمايان چرا خود توبه كمتر ي كنند

گوئيا باور نمي دارند روز داوري/ كاين همه قلب و دغل در كار داور مي كنند

عزت زياد و لطف مزيد ولي اين نكته مدام در گوش كه هيچ انساني بي نياز نيست و نياز هم نيازي دارد و عاقبت اين چهار زاويه مربع توسط جهار خط كه ضلعش مي نامند به هم خواهند رسيد. بگم اين زاويه ها كي ها هستن؟ آقا نياز خودمن، آقا كريمي كه تند رو هاي خيلي داغ رو در مجلس داغ مي كنن، آقا مجتبي كه خيلي دوست داشتني هستش ولي آقا محسن كه هر دو از زارعي ها هستند با يك كيلو عسل هم نميشه خوردشان آخرش با چسب بين احمدي نژاد، جاسبي به همديگر خواهند رسيد و سر محسن رضايي رو بي كلاه مي ذارن. هاهاهاهاها
نا شناس 30 تير 1389
شمایی که این نظر را دادید به مغرور وبی کفایتی نیاز شکی نیست اگر می خواهید آزمایش کنید یک روز به دفتر ایشان بروید اگر به شما اجازه ورور به اتاق ایشان را دادند؟؟
نا شناس 30 تير 1389
من از آقای امامزاده ناراحت نیستم آنها نیروهای سیاسی هستند و نان همین باند و جناح خودشان را می خورند آنچه نگران کننده است عقب نشینی بی دلیل و مصلحت گرایانه معاون سیاسی امنیتی و ... است که تا تقی به توقی خورد عقب نشستند واقعا تمام افراد عاقل و فهیم استان از اقدامات افرادی چون..... ناراحت و آزرده هستند و مسئولین فهیم مازندران نباید با مزخرفات چنین آدمهای افراطی تصمیمات درست و منطقی خود را دچار چالش کنند
نا شناس 30 تير 1389
حالا چقدر یه دفعه اینقدر دسته جمعی درخصوص مظلومیت خبرنگارا حرف میزنین؟ این خبرنگاران شجاع ودست به قلم موقع تعطیلات گرما برای سایر استانها کجا بودن؟اونا چرا ازعدم پیشرفت استان کم مینویسن؟این رپرتاژ بگیرها حالا چرا مظلوم شدن؟چرا نمیرن ببینن چقدر ازمصوبات سفراجرایی شده وچقدر نشده؟بس کنین تورو خدا...آقای مظفری برادر رمدانی بسه دیگه....
نا شناس 31 تير 1389
خبرنگاران ، رسانه ها و مطبوعات متعهد چشمهای بینا ، گوشهای شنوا ، پیگیر کارها ، دلسوز جامعه ، مورد اعتماد مردم و مددکار مسئولین هستند . برای این عزیزان ، توفیق در انجام رسالت مطبوعاتی را آرزو دارم . همکاری مسئولین محترم ، ائمه محترم جمعه ، اعضای محترم شورا ، نمایندگان محترم مجلس ، شوراها و رسانه های متعهد موجب خوشحالی مردم و توسعه استان خواهد شد . امیدوارم موفق باشند. با تشکر - جعفر قربان پورکاندیدای سابق مجلس هشتم از حوزه انتخابیه شهرستان ساری
نا شناس 1 مرداد 1389
خانه مطبوعات وقتی نمی تونه و توانایی لازم را نداره را کنار نمی کشه تا خود دستگاه های اجرایی مراسم روز خبرنگار را برگزار کنند؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.172 seconds.